Gesior
Mafia Pruszkowska
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany:
Sob 14:50, 18 Mar 2006 |
|
Audi A4 zostało przedstawione po raz pierwszy w listopadzie 1994 r., a pięć lat później nastąpił jego facelifting. Zupełnie zaś nowe A4 przedstawiono w roku 2000 i ten model wraz z konkurencyjnym mu Mercedesem klasy C wiodą prym w klasie średniej wyższej szczególnie na rynku niemieckim.
Eleganckie nadwozie nowego A4 zaokrągliło się i upodobniło nieco do wyższych modeli tego producenta. Charakterystyczny łuk linii szyb bocznych i dachu wyeksponowano chromowanymi ramkami oraz ciemnymi słupkami. Chromowane obwódki znajdziemy również przy wlocie chłodnicy. Wnętrze auta cechuje spora ilość miejsca na przednich fotelach nawet dla wysokich osób, nieco gorzej jest z tyłu – wskazuje się na zbyt krótkie siedziska.
Zawieszenie przednie jest niezależne; na czterech wahaczach z osią kierowaną, sprężynach śrubowych z amortyzatorami teleskopowymi. Całość uzupełnia poprzeczny drążek na hydraulicznych elementach tłumiących. Oś tylna zawieszona jest na wahaczach (w Quattro – podwójnych) i wyposażona w stabilizator.
Aktualna gama silników to trzy jednostki benzynowe (dwie z nich to całkowicie nowe silniki z aluminiowymi blokami): czterocylindrowy rzędowy o poj. 2.0 l (130 KM), widlasty o poj. 3.0 l. (220 KM), 1.8 l turbo (150 KM) oraz trzy turbodoładowane jednostki wysokoprężne: rzędowe 1,9 l (100 KM) i 1,9 l. (z pompowtryskiwaczami, 130 KM) oraz widlasty 2,5 l o mocy 180 koni. W przeszłości w modelu A4 dostępne były również silniki benzynowe 1,6 (101 KM), 1.8 (bez turbo, 125 KM), 2,4 (165 KM) oraz 2.8 (193 KM), oraz diesle: 1.9 (90 KM), 1.9 (110 KM) oraz 2.5 (150 KM)
Samochód wytwarzany jest w dwu wersjach - z napędem na koła przednie, oraz w wersji quattro, ze stałym napędem czterech kół. Do wyboru są dwie przekładnie mechaniczne - pięcio- lub sześciobiegowa - oraz bezstopniowa przekładnia automatyczna multitronic. Standardowo montowany jest elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP oraz system poduszek bocznych Sideguard, które pokrywają prawie całą powierzchnię okien bocznych podczas wypadku.
Audi A4
prod. 1994-
dane silnika 1.9 TDi
R4, wtrysk bezpośredni,
turbodoładowany, pompowtryskiwacze
poj. skok.: 1896 ccm,
Moc max: 96kW / 4000 obr/min
Max moment obr: 285 Nm / 1750-2500 obr/min
Prędkość maksymalna (km/h): 207
Przyspieszenie (0-100 km/h): 9,9
zużycie paliwa (średnie): 5,5 l/100 km
dane silnika 2.5 TDi Quattro
V6, wtrysk bezpośredni,
turbodoładowany,
poj. skok.: 2496 ccm,
Moc max: 132kW / 4000 obr/min
Max moment obr: 370 Nm / 1500-2500 obr/min
Prędkość maksymalna (km/h): 225
Przyspieszenie (0-100 km/h): 8,6
zużycie paliwa (średnie): 7,8 l/100 km
dane silnika 2.0
benz., R4, blok aluminiowy
poj. skok.: 1984 ccm,
Moc max: 96kW / 5700 obr/min
Max moment obr: 195 Nm / 3300 obr/min
Prędkość maksymalna (km/h): 212
Przyspieszenie (0-100 km/h): 9,9
zużycie paliwa (średnie): 7,9 l/100 km
wymiary i objętości (1.9/2.4/2.0)
Długość, mm: 4547
Szerokość, mm: 1766
Wysokość, mm: 1428
Masa własna, kg: 1395/1590/1310
Pojemność bagażnika, l: 445-720
Poj. zbiornika paliwa, l: 70/66/70 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|