Gesior
Mafia Pruszkowska
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany:
Sob 14:48, 18 Mar 2006 |
|
Wprowadzenie przez firmę Ford modelu Escort okazało się sukcesem. Najlepiej mówi o tym 30 lat produkcji, kiedy to nowopowstała w 1969 roku firma Ford of Europe przedstawiła Escorta jako pierwsze swoje auto na europejski rynek. Przez cały okres produkcji pojazd cieszył się dobrą opinią wśród użytkowników, ekspertów, oraz zaznaczył swoje miejsce w sporcie samochodowym.
Pierwsza generacja tego auta (1969 - 1979) napędzana była silnikami 1.3 (52 KM) i 1.6 (68 KM). Do dziś można spotkać te auta w rękach pasjonatów. Kolejny etap w produkcji modelu to lata 1980 - 1990. Zmieniono całkowicie kształt nadwozia i wnętrza, wprowadzono niezależne zawieszenie wszystkich kół. Rok później auto uzyskało kolejny silnik: 1.1 (51 KM) i zostało wyróżnione prestiżowym tytułem ''Car of the Year 1981'. Następne kilka lat produkcji modelu to: udoskonalenie silników 1.3 i 1.6 (moc odpowiednio 60 i 75 KM, 1982 r.), wprowadzenie wersji RS przy pomocy angielskiej firmy Cosworth (115-220 KM, rok 1984), wprowadzenie jednostki 1.4 70 KM oraz wersji Bolero ze lekko zmienionym nadwoziem i deską rozdzielczą (1986 r.). W roku 1989 auto posiadało już trójdrożny katalizator spalin, napędzane było silnikami o pojemnosciach 1.4 (71 KM) i 1.6 (78 km), wyposażonymi w jednopunktowy wtrysk paliwa, sterowany mikrokomputerem EEC IV. Modele te są cenione za niezłą dynamikę i niewysokie spalanie, do czego zapewne przyczyniała się również waga auta (855kg).
Zmiany, które zaszły w modelu w roku 1991 (początek trzeciej generacji) można nazwać rewolucyjnymi: dotychczasowa płyta podłogowa została zastapiona pochodzącą od Mazdy 323, co wydłużyło rozstaw osi o 10 cm. Nadwozie zdecydowanie zaokrąglono, auto zostało doposażone. Już rok później model przeszedl kolejny facelifting: wlot powietrza do chłodnicy został zastapiony charakterystycznym owalem. Wprowadzono silniki ZETEC 1,6 16V (90KM) i seryjne wspomaganie ukladu kierowniczego (1992 r.). W 1993 roku powrócono do jednolitej nazwy Escort (w latach 83-93 model o stopniowanym tyle nazwany był Orion), i wprowadzono nowy silnik 1,4 (75 KM). Do końca produkcji modelu należy wspomnieć: w 1995 r. - nowe reflektory, zmodyfikowane zawieszenie, poprawione wspomaganie ukladu kierowniczego, oraz modernizację silnikow 1,4 PTE i 1,6 16V ZETEC, a w 1999 r. - poprawę elementów bezpieczeństwa (przeprowadzona próba zderzeniowa FIA Euro NCAP modelu z roku 1998 wykazała 2 gwiazdki na 4 możliwe, a podobne wyniki osiągnęły Fiat Brava i Daewoo Lanos). Następcą Escorta został zaprezentowany w 1998 roku Focus.
Cechy charakterystyczne auta trzeciej generacji to przestronne i dobrze oszklone wnętrze (w miarę wygodne mieszczenie 5 osób), ergonomicznie rozwiązana deska rozdzielcza, dość duży i łatwy do zagospodarowania bagażnik (hatchback - 380 l, kombi - 460 l), dobre osiągi przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa oraz pewne zawieszenie dobrze trzymające auto na zakrętach. Wkazywane przez użytkowników wady: małe lusterka boczne, odpadające kołpaki kół, słabe hamulce.
Ford Escort
prod. 1969-1999
dane silnika 1.4, wersja Bolero 2
benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy,
poj. skokowa 1391 ccm
moc maksymalna: 55 kW (75 KM)
Prędkość maksymalna (km/h): 169
Przyspieszenie (0-100 km/h): 14,4
dane silnika 1.6, wersja Bolero 2
benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy,
poj. skokowa 1597 ccm
moc maksymalna: 60 kW (90 KM)
Prędkość maksymalna (km/h): 177
Przyspieszenie (0-100 km/h): 12,2
dane silnika 1.8TD, wersja Bolero 2
diesel, rzędowy, 4-cylindrowy,
poj. skokowa 1753 ccm
moc maksymalna: 51 kW (69 KM)
Prędkość maksymalna (km/h): 163
Przyspieszenie (0-100 km/h): 16,4
wymiary i objętości
Długość, mm: 4104
Szerokość, mm: 1691
Wysokość, mm: 1398 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|