![](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/tnav_tl.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/tnav_tr.gif) |
|
Autor |
Wiadomość |
Administrator
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany:
Czw 15:23, 09 Mar 2006 |
![Powrót do góry Powrót do góry](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/icon_up.gif) |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GS
Fot.Bartosz Bobkowski / AG
Hubert Wójcik 26-10-2004, ostatnia aktualizacja 26-10-2004 16:45
Tym, co wyróżnia najmniejsze Suzuki, jest jednostka napędowa. Moc 93 KM w samochodzie klasy A?! Ostrożnie z tym Wagonem.
Produkowany na Węgrzech weteran wśród mikrovanów nie ma łatwego życia. Nadwozie o pudełkowatym kształcie ma bowiem coraz więcej zwolenników. Agila, Panda, Picanto - to prostopadłościany na kółkach. Jednak nazwy tych modeli nic nie mówią o ich linii. Tymczasem Suzuki, nadając pojazdowi imię Wagon R+, wiedziała, co robi. Nazwa oddaje bowiem to, co widać.
Dużo blachy, mało szkła
Wagon R+ to wysokie auto z krótkim, ostro opadającym przodem i maksymalnie oddalonymi od siebie kołami. Duże, prawie kwadratowe reflektory oraz spora osłona chłodnicy ozdabiają przód samochodu. Z tyłu natomiast królują blachy, bo powierzchni przeszklonych tam niewiele. Szerokie zderzaki i wysoko poprowadzona linia szyb dopełniają pudełkowatego wyglądu Wagona R+. Jednak zamysłem projektantów było stworzenie funkcjonalego małego auta, a finezyjny kształt z wygodym wnętrzem przy takim założeniu trudno pogodzić.
Na plus
W wyposażeniu najbogatszej wersji GS znajdziesz wszystkie elementy dostępne w ofercie. Dopłaty wymaga tylko lakier metaliczny - 1100 zł. Niestety, do Wagona R+ nie dokupisz bocznych poduszek powietrznych ani elektrycznie opuszczanych szyb z tyłu. I choć brak tych pierwszych to wada, to na tle konkurencji japońska produkcja wypada nieźle. Opel Agila ze słabszym silnikiem kosztuje wprawdzie 3250 zł mniej, ale trzeba dopłacić 6600 zł za ABS i klimatyzację.
(60,2/80 pkt)
Ostrożnie z tym Wagonem
Do prowadzenia Suzuki Wagon R+ trzeba się przyzwyczaić. Moc 93 KM w tak małym i lekkim samochodzie może być trudna do ujarzmienia. Tym bardziej że mikrovan z wysoko położonym środkiem ciężkości jest podatny na przechyły. Lekkie dodanie gazu nawet na trzecim biegu powoduje gwałtowny zryw auta.
Za kierownicą Suzuki siedzi się wygodnie. Kierowca ma sporo miejsca nad głową - aż 15 cm. Fotele są właściwie wyprofilowane.
Zawieszenie Wagona R+ jest dość twarde, ale nie na tyle, by jego praca dokuczała w czasie jazdy, co w połączeniu z mocną jednostką napędową daje niemal sportowe emocje. Gdyby nie ten pudełkowaty kształt... Na zakrętach auto ma tendencje do przechylania się.
(70/100 pkt)
Lepiej z przodu
Wagon R+ oferuje dużo miejsca, zwłaszcza z przodu. Z tyłu - przyzwoicie. Przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy pasażer siedzący z tyłu dotyka kolanami oparcia. Jednak gdy fotel odsuniesz do połowy zakresu, jest wygodnie.
Tylną kanapę złożysz bez trudu - siedzisko lekko się obniża. Po powiększeniu pojemności ustawnego bagażnika z 240 do 1250 l uzyskasz płaską podłogę przestrzeni użytecznej.
Materiały zastosowane do wykończenia wnętrza są dobrej jakości, wyglądają estetycznie.
(43/60 pkt)
Dostatecznie z kropką
W modelu seryjnie montuje się czołowe poduszki powietrzne, ABS z EBD oraz mocowanie fotelika dziecięcego typu Isofix. Niedobory w wyposażeniu Suzuki nadrabia osiągami. Przyspieszenie 12,1 s do 100 km/h i droga hamowania 41 m sprawiają, że kierowca może czuć się bezpiecznie.
(40/60 pkt) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![Zobacz profil autora Zobacz profil autora](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/lang_polish/icon_profile.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/tnav_bl.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/tnav_br.gif) |
|