FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Volvo 240 GL - rodzinny pancernik Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gesior
Mafia Pruszkowska



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 14:50, 18 Mar 2006 Powrót do góry

Przez 17 lat produkcji 240 dorobiło się miana funkcjonalnego auta rodzinnego. Seria 240 była produkowana od 1974 do 1992 roku (8.1974 - wprowadzenie, 08.1983 - gruntowny facelifting i nowy silnik 2.3, 12.1984 - dodanie katalizatora do wszystkich modeli, 09.1987 - wprowadzenie diesla 2.4, 07.1991 - wstrzymanie produkcji limuzyny, 1992 rok - ostatnie modele kombi). Jego następcą został model 850.

Na pierwszy rzut oka zwraca uwagę solidne nadwozie, o masywnym przodzie i równie imponującym bagażniku. Stąd tak przypisywane wszystkim modelom Volvo bezpieczeństwo bierne - strefy zgniotu mogą budzić podziw. Wewnątrz kabiny jednak czeka lekkie rozczarowanie niezbyt wielką ilością miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń. Za to kokpit, choć kanciaty, jest funkcjonalny i ergonomiczny, a widoczność z miejsca kierowcy - niezła (asferyczne zewnętrzne lusterka montowane standardowo).

Do największych zalet 240 należy ogromny bagażnik o pojemności 516 litrów, w wersji kombi dwukrotnie większy. Załadunek utrudnia jedynie wysoko położona krawędź (w limuzynie). Wewnątrz znajduje się koło zapasowe (dojazdówka).

Pochwał nie może odebrać zawieszenie, które jest zbyt miękkie, co przy dużej podatności na podmuchy bocznego wiatru i nadsterowności jest uciążliwym mankamentem. Typowym zachowaniem na wyboistych zakrętach jest gwałtowne zarzucanie tyłem, które jednak daje się łatwo opanować. Komfortu prowadzenia dopełnia sprawny układ kierowniczy i dobrze działające hamulce, zwłaszcza, jeśli auto jest wyposażone w ABS.
Do słabych punktów 240 należy skrzynia biegów i jej drążek, sprzęgło oraz układ wydechowy. Problemy sprawiają również: nieszczelna i niesprawna pompa paliwowa, uszkodzenia paska rozrządu, uszczelka pod głowicą, niesprawny układ zapłonowy (kable, do 1986 r. rozdzielacz).

Od 1983 roku model 240 oferowany był z silnikiem o poj. 2.3 l i mocy 83 kW (113 KM), a od 1989 roku o mocy 85 kW (115 KM). Jednostka ta jest bardzo żywotna, jednak odznacza się wysokim zapotrzebowaniem na paliwo - spalanie 11-14 l/100 km. Alternatywą jest silnik diesla o poj. 2.4 l i mocy 58 kW (79 KM).


VOLVO 240
prod. 1974-1992

silniki
2,0i GL sedan, 2,3i GL sedan, 2,4 GLD sedan, 2,0 DL kombi, 2,4 GLD kombi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin